Skor på sig inne?

publicerat i Allmänt;

Jag kollar på "Sveriges fulaste hem" med Simon och Tomas och de tar alltid upp något de ogillar med svenska hem. Idag tog de upp att man tar av sig skorna i Sverige när man kommer hem till någon.

Jag kan inte tänka mig att man traskar omkring med skorna inomhus, det måste bli jätte skitigt! Särskilt under höst och vår när det är slaskigt och stenigt ute.. Däremot kan jag rösta för att ha skor på fest, särskilt för oss tjejer som plockar fram de finaste skorna och då måste ta av sig dem när man kommer hem till någon.

Detta leder mina tankar vidare till ett SATC avsnitt där Carrie ska på fest och tvingas ta av sig sina Manolos för att värdparet inte vill ha in bakterier då de har barn. Detta orsakar att Carries skor blir stulna.. På grund av detta kanske man inte kan ta ett par dyra skor om man vet att man kommer behöva lämna skorna obevakade på en fest?

Detta är lite av ett dilemma och dessvärre har jag inga dyra Manolos men jag hade blivit bra arg om jag upptäckt att mina skor försvunnit bara för att man är tvungen att ta av sig skorna!

Hur som helst, vad anser ni om detta? För eller emot?

Det blev aldrig någon promenad idag själv, råkade somna på soffan, haha! Plugget kom jag inte alls långt med, läste lite men tappade intresset snabbt, haha!

Nu på kvällen har jag provat kasslergratäng med mango och ingefära, ett recept jag fick av min vän Linda. Det var faktiskt rätt gott! Lite annorlunda men gott.

Efter promenaden med hundarna i Kronoskogen myste vi ner oss i soffan med äpple, kiwi och vatten! Mums!

Kommentera inlägget här :