Kostschema

publicerat i Allmänt;

Jag fick önskemål av min vän Linda att lägga ut mitt kostschema som jag satt ihop, som tips och inspiration till er andra som behöver detta, jag lägger ut kostschemat veckovis. Jag satsar på att äta magert kött, då är det tur att man har en jägare till sambo då älgkött är väldigt fettsnålt. För er som inte har det rekommenderar jag er att äta fisk eller kyckling så ofta som möjligt då det är bra att äta istället för feta köttstekar.


Jag har valt att hålla helgen ledig för öppna förslag i menyn då jag har rätt dålig karaktär att hålla strikt diet 7 dagar i veckan. Helgen blir som en belöning men jag kommer fortfarande att fokusera på att inte äta kolhydrater under helgen däremot ger jag mig möjlihet att äta godis eller annat onyttigt på lördagar.


Undrar ni något så är det bara att skriva en kommentar!


Kostschema -Första träningsveckan


Måndag
Morgon: -
Mellanmål: -
Lunch: Kycklingsallad 
Mellanmål: -
Middag: Tonfisk i italiensk vinägrett med fullkornspasta och avokado, tomater och machesallad
Kvällsmål: Frukt


Tisdag
Morgon: Havregryn till gröt, kesella mager, frysta hallon
Mellanmål: Frukt
Lunch: Tonfisk med sallad och kesella
Mellanmål: Frukt
Middag: Ugnsbakad lax med sallad
Kvällsmål: Frukt/avokado


Onsdag
Morgon: Havregryn till gröt, kesella mager, äpple & frysta hallon
Mellanmål: Frukt
Lunch: Tonfisk med sallad och smaksatt kesella
Mellanmål: Frukt
Middag: Älgfärsbiffar med sallad och turkisk yoghurt
Kvällsmål: Frukt

Torsdag
Morgon: Havregryn till gröt, kesella mager, frysta hallon
Mellanmål: Frukt
Lunch: Älgfärs biff med sallad och turkisk yoghurt
Mellanmål: Frukt
Middag: Älgfärsbiffar med sallad och turkisk yoghurt
Kvällsmål: Frukt/avokado


Fredag
Morgon: Havregryn till gröt, kesella mager, äpple & frysta hallon
Mellanmål: Frukt
Lunch: Tonfisk med sallad och smaksatt kesella
Mellanmål: Frukt
Middag: Ugnsbakade rotfrukter med kycklingfilé
Kvällsmål: Stekta äpplen i kanel och kardemumma


Lördag: Valfri meny


Söndag
Morgon: Havregryn till gröt, kesella mager, frysta hallon
Valfri meny resterande dag men inga övriga kolhydrater i form av pasta, ris eller potatis


image description

image description

Kommentera inlägget här :