Första träningen

publicerat i Allmänt;

Så där ja! Då är jag åter hemma efter att ha tagit min första utomhus löpning! Det gick mycket lättare än förväntat! Jag har lagt upp en intervallträning på 20 minuter med ca 10 min rask promenad innan intervallerna som uppvärmning, så totalt 30 min. I och med att jag har rätt dålig kondition just nu kör jag enligt följande första veckan och nästa vecka minskar jag tiden intervallen när jag går och höjer intervallen på joggningen så den blir längre:


Uppvärmning: Rask promenad ca 10 min
Joggning: 20 min intervall
Intervall: Gå 90 sekunder, Jogga 30 sek
Reps: 10

Idag hann jag bara gå ca 1,5 km på 10 min innan jag fick rejält skoskav så jag blev tvungen att vända tillbaka och starta intervallerna. Så totalt blev det ca 3 km, skulle ha gått/jogga det dubbla men det får bli imorgon!

Japp! Jag köpte ett par nya löpskor på Intersport förresten! De är snygga och jag har fått skoskav som jag alltid får oavsett skor, haha! Dock hade jag egentligen inte råd att köpa skor men jag har skjutit upp inköpet av nya skor i 2 månader och inser att jag ändå aldrig kommer att ta mig råd så nu har mitt sparkonto fått ta stryk. Thats how it is to be a student, poor me. Jag har insett att det varit min enda anledning till att inte börja träna, vad är viktigast, hälsan eller pengar? Jag röstar för hälsan.

 

 

Kommentera inlägget här :