Dag 1 - Min högsta dröm

publicerat i Allmänt;
Jag tänkte besvara lite om mina tankar och mål, detta publiceras varje dag i 30 dagar och frågorna kommer att beröra olika områden men mycket berör min hobby - hästar.
Idag berör jag frågan om "Min högsta dröm".

Just nu har jag otroligt mycket drömmar som jag vill uppfylla. Men den högsta drömmen är defenitivt att ha en stor hästgård med mina egna hästar, ca 2-4 st som jag tävlar.
Det går nästan inte en dag utan att jag kollar över bostadsmarknaden på hästgårdar och drömmer mig iväg. Jag glömmer ibland värdet av pengar på bostäder och kan tycka att 8 miljoner inte alls är så dyrt, haha. När man sedan ser sig om var man sitter och kommer tillbaka till verkligheten så inser man att det är kört, glöm den villan! (: Men tamestusan, någon gång i mitt liv ska jag leva i mitt drömhus och pengarna ska inte få stå i min väg, jag ska bli rik, that's it. Hahha! Eller så får Calle börja tjäna mer pengar ;P
Just nu drömmer jag om att få kunna hyra ett hus med stall och hundgård strax utanför Ljungby. Då skulle jag kunna ha egen häst och hundarna slippa bo i lägenhet. Annars drömmer jag om allt från ny lägenhet till nya ridbyxor, haha. Mycket vill ha mer?
Här kommer en bild på mig och Jack strax efter jul 2011, jag var på besök hemma i Fagersta och glömde ridkläderna i Småland. Detta stoppade inte mig från att rida världens underbaraste Jack! Lånade hjälmen & handskar av min underbara vän Emelie och sedan var det bara att rafsa runt i resväskan efter ett par tjockare leggning och en tjocktröja, haha! Jag köpte mig ett par nya ridstrumpor, det går alltid åt ändå ;D Skorna använder jag till vardags och ser ut som ridskor, där löste det sig enkelt ;P Därför ser jag kanske inte utlimat ridklädd ut, haha.
Calle spelade in en kort-kort film när jag red, nu kan jag kolla tillbaka och längta ännu mer till nästa gång jag kommer hem till Fagersta igen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Drömma får man alltid å ha mål :D O man kan ju hoppas att drömmarna kan gå i uppfyllelse någon gång :)

Kommentera inlägget här :