2012-01-08

publicerat i Allmänt;

Nytt år, nya möjligheter!
Då kör vi en gång till, har raderat den gamla bloggen och startat en ny.
Tänkte jag skulle försöka komma igång med bloggandet IGEN nu när det gått en termin på utbildningen.

Jag kommer skriva om allt som pågår i mitt liv här i Småland. För er som inte vet vem jag är så är jag inflyttad smålänning sedan december 2010. Jag flyttade till Småland från Västmanland för att följa med min älskade sambo Carl-Johan som fick jobb här. Under 6 månader jobbade jag för ett stort företag inom kundservice och sedan augusti 2011 studerar jag till förskollärare på Linnéuniversitetet i Växjö.

På fritiden försöker jag komma ut i stallet så mycket som möjligt, det vill säga, så mycket det går med studier i hälarna hela tiden. Annars är det hundarna och min sambo som jag tillägnar min tid åt. Vi har tillsammans två jakthundar som min sambo jagar med, en jämthund och en finsk stövare. Jämthunden är snart 4 år och den finska stövaren är 6 månader, båda hanar.

Hur som helst, där var lite bakgrund om mig själv och vad gör jag nu då? Pluggar! Haha, det finns inget roligare, eller inte. Jag ska göra en professionsportfolio tills imorgon och jag är väl så gott som klar, skall bara lägga in litteraturen i texten även. Imorgon ska det även redovisas så jag har och göra om vi säger så (:

Förresten, jag har under "jullovet" varit i Sälen, Lindvallen tillsammans med min sambo och hans familj under 1 vecka. Åh så kul det var att åka skidor nu när man börjar kunna det ordentligt. Härmed utnämner jag mig själv att kalla mig skidåkare för nu sitter det tror jag (: Det var härligt att komma upp i Dalarna och höra snön knastra under skorna för här i Småland plaskar det bara under skorna.

Jag skulle kunna skriva en hel novell idag känner jag men jag måste verkligen fortsätta plugga, har haft lunchpaus nu på 1 timma. När min sambo Calle kommer hem med hundarna från jakten ska vi ta en promenad med hundarna och sen ska jag nog sätta igång med materialet till redovisningen imorgon.

Förresten, vår lilla stövare har varit ut med husse i skogen idag och jagat. Dock är han fortfarande helt grön och husse verkade nöjd med de resultat han visat idag. Kanske jag skulle nischa mig på jakt? Nää, håller mig till vardagliga ting eftersom jag inte kan så mycket om jakt. Jag har en jaktgalning till sambo och en jaktgalen jämthund och förmodligen blir det en jaktgalen stövare också, det får räcka! haha.


Jag och min älskade sambo i Lindvallen - nyår 2011

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida:

vad roligt att du har skaffat en blogg!

den ska jag läsa flitigt!

läs även min också:)



ps. vilken mycket fin bild på dig och Calle:)

kram<3

Kommentera inlägget här :