Lunch/middagstips

publicerat i Middagstips;

Här kommer ett smarrigt lunch / middagstips.
Detta blev min lunch idag och det var perfekt då jag inte orkade lägga ner allt för mycket tid på att laga mat och heller inte ville köpa någon "ute-mat". Jag fick inspiration från burken med Pesto annars tog jag det jag tyckte om och satte ihop måltiden.

Som ni säkert märker när ni läser receptet så står det inga angivelser hur mycket av varje man ska ha. Jag har valt att inte skriva hur mycket jag tog, för det spelar ingen roll! Ta så mycket du vill av det du tycker om så blir det bra oavsett. Ett litet tips bara, snåla inte med peston ;)

Pesto och parmesandoftande pasta med tomater, ruccola och prosciutto

Detta behöver du:
Pasta (Stora skruvar, jag valde ICA selection)
Pesto
Pärltomater
Ruccola
Prosciutto di Parma
Riven parmesan

Så här gör du:
1. Koka pastan & skölj av innan servering

2. Lägg den nykokta pastan i en skål och blanda samman med peston (valfri mängd)

3. Skölj tomaterna och skär i bitar, skölj ruccolan och dra sönder i mindre bitar

4. Vänd ner tomaterna och ruccolan i pesto och pasta blandningen

5. Häll upp pastan med pesto, tomater och ruccola.

6. Toppa med färskriven parmesan och prosciutto di Parma

7. SMAKLIG MÅLTID!

Denna måltid kan man fortsätta utveckla med exempelvis mozzarella kuber, oliver, pinjenötter m.m.
Med andra ord, tar man det man tycker om ifrån det italienska köket så passar det mesta!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av my:

åh.. ser jävligt gott ut dedär! :(

Kommentera inlägget här :