Hårtips - lätt frisyr

publicerat i Stiltips - Kvinnor;


Ja, tanken var att jag skulle ha gjort ett videoinlägg där jag gör denna superlätta frisyr, eller rättare sagt, jag gjorde en video MEN jag hittar inte sladden så jag kan inte ladda över den. TYPISKT!

Därför får ni hålla tillgodo med några bilder istället. Det är alltså en jätte lätt frisyr för alla tillfällen! Jag har valt att locka håret lite för att göra den lite roligare men det går lika bra med plattat hår. Den passar alltså alla hårstrukturer.

Detta behöver du
1 hårsnodd
Locktång (eller plattång som jag lockar mitt hår med ist)
Hårspray
Eventuellt hårnålar

Steg-för-steg
1. Borsta igenom håret så det inte finns några tovor

2. Skydda ditt hår med serum, jag rekommenderar Matrix Vavoom Gold Heat

3. Locka håret i den mängd du tycker är fint, mycket eller lite - spelar ingen roll!

4. Sätt upp håret med en hårsnodd (hårsnodden får gärna vara i samma färg som ditt hår, då döljs den bättre)

5. När du är nöjd med hästsvansen, dra saaakta och försiktigt ut snodden en liiiiiten bit, precis så du kan vända in håret emellan.

6. Gör ett hål i mitten av håret som blivit när du dragit ut snodden en liten bit

7. Stoppa ner tofsen i hålet och dra sedan åt!

8. När du sedan har fått igenom håret kan det se lite tråkigt ut, det löser du med hårnålar genom att sticka ner de bulor som dyker upp med hårnålarna.

9. Spraya där du tycker det behövs för att få lite stadga. Har du små hårstrån som du inte vill spraya rekommenderar jag Lanza´s Healing Style som är enkel & dryg att använda.

Vill du ha lite mer volym kan du alltid tuppera vid hjässan innan du sätter upp håret i en hästsvans.
Är det några frågor så är det bara att fråga på!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av iiiden:

den uppsättningen är så snygg!:)

2:a kommentar, skriven , av iiiden:

sv: ja! Det krävs inte mycket egentligen!:)

3:e kommentar, skriven , av KORNELIA:

Bra tips!



Sv- jadå ska jag försöka :D

4:e kommentar, skriven , av Linda:

woho sånt här tycker vi om, mera hårtips tack! =) Till och med jag klarade av den här haha! <3

5:e kommentar, skriven , av Felicia - bloglovinbyten.:

åh jättefina! :D va duktig du är!

6:e kommentar, skriven , av Caroline:

Hejsan, allt bra ?♥



skicka gärna in en fråga till min frågestund, skulle bli så tacksam ♥



http://carolinenero.blogg.se/2012/april/fragestund-1.html#comment

Kommentera inlägget här :