Ny vecka, nya utmaningar

publicerat i Allmänt;
Godmorgon!
Jag har varit vaken sedan 06:50 och surfat runt på internet mesta delen av tiden fram tills nu. The Voice har hållt mig sällskap på tv:n. Jag har bestämt mig för att ta tag i träningen nu när det börjar bli varmare ute och jag först vill börja löpträna ute och sedan om 3 veckor köpa gymkort och då kombinera löpträningen med gym.

Jag har satt ihop mitt löpträningschema för 10 veckor, jag hoppas att jag kan hålla det någorlunda för det är inte något hårt schema utan mer för att komma igång med löpningen igen. Jag sprang mycket på motionsslingan i somras med ena hunden och börjar längta tillbaka att börja sticka ut och springa igen. Dessvärre måste jag köpa mig ett par gå/löpskor och det vill inte min ekonomi men jag tänkte åka till Intersport idag och se om jag kanske kan hitta några hyffsat billiga.

Jag har även lagt upp ett kostschema för denna vecka och kommer att vecka för vecka föra schema på vad jag ska äta. Jag kommer att köra på ett kostschema med mycket frukt och grönsaker kombinerat med protein och mycket lite kolhydrater då det är så vi äter idag och träningen inte kommer vara stenhård. Efter hand när träningen kommer igång med kombination löpning och gym har jag tänkt att öka på kolhydraterna då kroppen behöver mer energi. Jag vill inte bygga massvis med muskler utan bli av med fett. Jag vet inte om det är korrekt kostschema som jag lagt upp men jag märker väl av om jag behöver mer eller mindre av diverse men jag tror att det blir bra!
Hur som helst, i helgen kom jag och Calle överrens om att vi skall åka utomlands i Augusti. Jag vet inte vart vi ska åka men det blir troligtvis till Grekland eller Spanien någonstans. Vi har tänkt att ta en sista minuten, är det någon som kan tipsa om bra resmål så tar vi gladeligen emot!
Nu ska jag göra mig i ordning och därefter åka till Intersport och prova löpskor!

Kommentera inlägget här :