Middagstips

publicerat i Allmänt;

Idag blev det kyckling med pesto på menyn! Provade ett nytt recept och det var såå himla gott, därför delar jag med mig av receptet som jag hittade på kokaihop.se!

Kyckling och pestogryta

Detta behöver du:
4 st kycklingfiléer
2 dl lätt creme fraiche
100 gram fetaost
10 st soltorkade tomater
3 msk pesto
1 näve pinjenötter

Så här gör du:
1. Skär kycklingfiléerna i bitar (eller använd färdiggrillad kyckling och dela i lagom stora bitar), stek med salt och lite peppar. Blanda creme fraiche, riven fetaost, tomater skurna i bitar och peston i en kastrull, värm tills allt smält samman.
2. Lägg i den stekta kycklingen och värm allt tillsammans. Späd med lite extra creme fraiche, matlagningsgrädde eller mjölk om du vill ha en tunnare sås.
3. Strö pinjenötter över och servera med pasta eller ris. (detta hoppade jag över)

Jag satt och bläddrade i ICAs tidning Buffé och som alltid var det massor av goda recept! Bland annat lite rabarber recept och jag frestades av "rabarber och jordgubbsrutor", mums! Kanske skulle plocka fram mina kunskaper och baka i helgen? We'll see!:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av amel:

följer dig nu, blev nr.21! Kram, säg till när du har lagt till mig =)

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Gott :)

3:e kommentar, skriven , av Manar:

Hej jag har gått vidare i en fototävling och det skulle betyda guld om du bara kikade in och röstade på mitt bidrag, nummer 10! länk här nedanför ;)



http://filippao.se/2012/april/bidragen-till-fototavlingen.html#comment

4:e kommentar, skriven , av Mathilda - PHOTOGRAPHS:

sv: Toppen, lade till dig nu! Nummer 22. :)

Följ mig helst via bloglovin-knappen inne på min blogg när du lägger till mig!

5:e kommentar, skriven , av MOLLY BERGSTRÖM - Uppsala:

Det ser jätte gott ut :)

6:e kommentar, skriven , av Blopparna - Alexandra:

GUD vad gott det ser ut!

7:e kommentar, skriven , av louise:

Sv: Haha men vad bra! :)

Ja! Sj? :)

8:e kommentar, skriven , av Deniesé:

Det där såg ju riktigt gott ut! Gu vad jag längtar efter svensk mat.. haha

9:e kommentar, skriven , av Mamma till William och Wilma:

Set gott ut :)

10:e kommentar, skriven , av johanna:

SV: jadå, min dag igår var helt toppen. hur var din? ja, jag låg hemma däckad med feber och ont i halsen i ett par dar men nu mår jag bättre. allting bra idag?

11:e kommentar, skriven , av Annika:

Mums va gott!

12:e kommentar, skriven , av matilda:

ah, kul med middagstips!

13:e kommentar, skriven , av Hanna:

Det ser bara så gott ut speciellt det ovanför pastan, det ser absolut godast ut, hihi. Är maten nyttig? :)

Gillar du att laga mat? jag gillar baka och laga mat, jag kanske inte gör det så ofta men det är ändå verkligen kul!

SV: Oki, tack för ditt svar :)

Kraam <3

Kommentera inlägget här :