Kallt ute, kallt inne

publicerat i Allmänt;
Vid 12:30 tiden kom Pukko (vår jämthund) smygandes in i vardagsrummet och vickade på svansen och gav mig en antydan om att det var dags för den dagliga lunchpromenaden. Javisst, jag hoppade glatt i skorna och jackan och stack ut och rastade vovven i kylan. Efter promenaden tog jag med mig Pukko och åkte ut till ridskolan då det är träningsclinic för Sandra Carlsson. Satt och kollade ca 1 timma innan jag höll på att frysa ihjäl i ridhuset. Jag tog med mig kameran till stallet också och det resulterade i nedan bilder.
Efter jag varit på ridskolan en sväng så ville jag rasta vovven igen eftersom han legat i bilen ett tag så jag tog ut honom och vi gick upp i den lilla skidbacken som finns här. De körde snökanoner för fullt och Pukko tyckte det var härligt att rulla sig varannan meter vi gick, haha.
Nu väntar jag på att Calle ska komma hem, han har varit och jagat med uppfödraren till Kettu och lilla stövaren har skött sig bra, han har gjort sitt första drev! Duktig hund!

Kommentera inlägget här :